En riktigt produktiv dag!

Godkväll sötisar!

Jag har varit riktigt produktiv idag ska jag säga er!
Började med att hjälpa till hemma hos H med att kvistlacka alla plankorna som ska up i taket hemma hos honom i hans nya rum när det blir klart. För det börjar verkligen ta form nu, och gissa vem som kommer få säga till om inredningen och färger? Jo JAG! :D Ska bli så himlans kul.
Tanken är väl att vi ska bo där mer eller mindre på heltid sedan. Tror det kan bli mysigt och bra, för då har båda sina grejer på ett och samma ställe.

För att fortsätta med det produktiva, så åkte jag med pappa ut till vaxholm för att lägga över en ny pressening på båten vilket låter enkelt, men det är ett ganska så slitsamt jobb. Speciellt då det lerigt och blött och bara äckligt väder ute.
Dessutom så satte vi om hela förtältet på husvagnen. Vilket inte heller är ett direkt enkelt jobb. Men vi klarade det och det blev riktigt bra. Vart lite knepigt mot slutet då solen gick ner och det blev mörkt. För det går riktigt fort nu innan det blir becksvart ute. Så vi fick jobba på mot slutet.

Så nu sitter jag hemma hos mig i mitt rum och tänt en massa doftljus och sitter och myser i soffan med datorn på magen och gluttar lite på tven. Sånt som jag verkligen förtjänar efter en sån här produktiv dag, som faktist känns i hela kroppen.

Fast jag oroar mig faktist lite, H slutade skolan för 1 ½ timme sedan och har itne kommit hem ännu.. Dessutom kan jag inte få tag på honom på hans telefon. Blir alltid nojig då det inte går att få tag på honom..Tänk om det hänt något?
Får verkligen hoppas att han kommer snart annars vet jag inte vad jag ska ta mig till...

Update: Tillslut så fick jag tag på honom, eller var väl mer han som fick tag på mig. Hans telefon hade tydligen gett upp. Kunde han då inte ringt från sin kompis? :S Karlar!


Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0