Läsarfråga: Missfärgning

Fråga:
Hej! Behöver hjälp! Jag hade ljusblont, tonade mitt hår till mörkblont och vips fick jag större delen av håret missfärgat i grått/blått/lila!
Har nu köpt en till mörkbrun färg, hoppas på att få in den bruna färgen...
Vad tycker du att jag ska göra? Vilken färg ska jag använda för att få bort missfärgningen?


Svar:
Oj, vad konstig färg det slog i. Verkar väldigt konstigt du, var det färgat ljusblont?
Bäst skulle egentligen vara att du tar dig till en frisör och iaf frågar dom vad dom skulle ha gjort, för då får du iaf en liten syn på vad dom hade gjort och vad som har hänt då ditt hår missfärgats.
För det är svårt för mig att säga vad som går att göra, då jag inte ser ditt hår framför mig.

Men med en mörk färg som går åt det guldiga hållet (
ex. 5.3 då siffran 3 står för guld) skulle dämpa det lila/blåa då det är mot färgen till dom färgerna. Ett "omvänt" silverschampo.. då man vill ha bort det guldiga, medans vi nu vill tillföra guld för att dämpa det lila/blåa och det gör vi med gul/guld då.

Här har jag ett fint ex på hur jag täckte en "missfärgning" med en mörkare färg.

Kommentera här;
Postat av: Sandra

Roligt att du bloggar mer nu :DDD

2009-08-16 @ 23:31:20
Blogg: http://sandrahaag.blogspot.com
Postat av: johanna

hej. fin blogg. en fråga bara? du har inte lust att designa min möjligen. hör gärna av dig :)

2009-08-16 @ 23:37:54
Blogg: http://yohannaholmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0