Läsar fråga - När kan jag färga igen?

Fråga:
Hej.
Jag har slingat mitt hår blondare för ungefär 1½ vecka sedan innan jag gjorde slingor var jag brunett. Jag började slinga mig för ungefär 1½ månad sedan men vill nu ha tillbaka min vanliga hårfärg. Efter den sista sligningen vart jag inte alls nöjd med resultatet & vill nu färga mitt hår mörkt igen (brunt) Jag undrar hur länge jag måste vänta för att färga mitt hår, vill inte göra det förtidigt så att mitt hår går av. 
Snälla behöver verkligen hjälp!!
/Elin

Svar:
Hej!
Du ska inte behöva vänta något längre tid för att färga tillbaka håret till brunt. Det är blekningen som är slitsammast för ditt hår. Men du kan ta och tona håret till den färgen du är ute efter istället för att använda permanent färg. För en toning är skonsam mot ditt hår.
Om du ska göra det hemma, så skulle jag rekommendera att du använde en toning med rött i. För att motverka att det skulle bli gröna skiftningar som det enkelt blir när man färgar från blont till brunt.

Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0