Läsarfråga: Kan man bli ljusare utan behandling.

Fråga:
Hejsan, :)
Jag har en fråga angående blekning. Jag har själv råttfärgat/mörkblondt/blonda slingor. Har aldrig haft i färg eller tonat. Finns det någon bra huskur? Har hört något om äggula och olivolja? Jag vill få håret mycket ljusare, men ändå inte ha i någon färg. Har du något tips? Kram <3

Svar:

Hej!
Huskurer för att få håret aningen ljusare som jag har hört om är, att man exempel på sommaren kan pressa citron i håret när man är ute i solen och det ger en "blekande" effekt. Sen kom L´Oréal profesionnel ut med en kräm i sommras som skulle ge en blekande effekt på ofärgade och slingade hår som heter Solar Sublime Lightening Gelée . Men i båda fallen så är det solen som gör jobbet, och det är några månader kvar innan den tittar fram igen. Fast Geléen kan man använda sedan resten av året för att hålla resultatet kvar.
http://www.lyko.se/lyko/images/shop/solar_sublime_lighteniggele.bild2.jpg
Bild lånad från Lyko.se

Men den huskuren du pratar om med äggula och olivolja kan man använda som en riktigt bra inpackning, men den gör inte håret ljusare.
Så det lättaste sättet att du ska få en ljusare känsla är att slinga håret, och är du rätt ljus i dig själv så kanske du inte behöver så mycket slingor för att få den färgen du är ute efter. Men jag vet iaf inga huskurer som skulle ge ett ljusare resultat direkt.
Det ända du kan testa är silverschampoo då det neutraliserar det gula/guldiga i håret och ger ett askigare resultat som kan ge känslan av att din hårfärg ser en aningen ljusare ut.
Hoppas du blev lite klokare på de orden. :)

Kommentera här;
Postat av: nathalie

ja precis, allting blev bara kaos :/ men du har inte tid/lust att hjälpa mig? :) för jag har inegn tålamod till det -.- inget ville funka för mig ..

2009-01-01 @ 21:22:15
Blogg: http://farmornathalie.blogg.se/
Postat av: nathalie

okej ja jag höll på där men jag fick inte till lika stort mellanrum på båda sidorna..

2009-01-01 @ 21:29:24
Blogg: http://farmornathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0