Naglar i timmar

Godkväll alla söta!

Vad Blogg.se är segt förtillfället. Blää på det!
Idag började vi med Gelé i skolan, verkligen kul och det verkar vara rätt mycket enklare än akrylen. Iaf i skapande vägar, för man kan jobba mer med materilaet innan det stelnar/härdar. Då akryl bara härdar i luften, medans gelé behöver UV-ljus för att härda.

Under kvällen har jobbat med Sandras naglar. Gjorde akryl på dem, så nu stinker tydligen hela mitt rum akryl. Men själv känner jag ingenting av det. Har blivit så van vid lukten nu. Men enligt min familj så luktar det inte gott.
Hennes naglar vart riktigt snygga, fast jag tror jag råkade fila lite för mycket på vissa ställen. Så att det blev för tunt. Men vad ska jag begära av mig själv egentligen? Andra gången jag gjort det hemma och första gången med färgat akryl. Självklart strävar jag efter att det ska bli så bra som möjligt. Men övning ger färdighet. :)

Därav den dåliga uppdatering här. För denna gång tog det strax under 4 timmar. Sist tog det runt 5 timmar. Så jag är riktigt nöjd. Drar jag ner en timme varje gång, så är jag snart i mål. Då jag på provet den 18april ska klara det på 2½ timme. Så jag är på väg åt rätt håll iaf.. :)

Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0