Tisdag

God kväller!

Har enda sedan jag kom hem i eftermiddags hållit på med bloggdesigner, suttit på min bloggdesigns msn och pratat med folk som varit intresserade av en design av mig. Börjar bli många nu som äger en bloggdesign a la moi. Riktigt roligt! :)

Det gick fort och smärtfritt på salongen idag, och denna gång gick det riktigt lätt att rulla upp Jessicas hår och forma frisyren.

Det är momentet Kortafton som jag ska göra på Jessica på gesällen. Det går ut på att man rullar upp håret på spolar som ni ser på bild 1 och 2. Sen torkas håret i en torkhuv i ca 1 timme. Sen när det är torrt så tar man bort spolarna och sedan får man inte använda nålar eller liknade för att hålla frisyren på plats. Utan man bara får bara tuppera och använda produkter. Kan låta svårt och knepigt, men har man lagt upp håret rätt på spolarna och haft i rätt produkter innan så går det rätt bra efter lite träning.

Sista bilden på resultatet finns det nålar i, så hade det varit gesällen så hade inte dom fått vara där. Sen är luggen annorlunda än vad som är tänkt i själva kortafton frisyren, då det är en stor clips-lock där. Men Jessica ville hellre ha det såhär när vi skulle ut en sväng på stan. :)
Men nästa gång jag tränar på henne, då sätter vi det och hon kommer kunna gå ifrån salongen med en snyggfrisyr utan nålar i. 

Kommentera här;
Postat av: Jessica

Snyggt som fan om jag får säga det själv :D

2008-09-16 @ 21:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0