Måndag

Godag alla söta!

Idag satt jag modell för Stephanie som behövde en modell då hon går en makeup utbildning hos Mist.

Jag fick sitta modell för dragqueen. Fast egentligen skulle hon haft en kille för det, men då H inte kunde ställa upp så fick hon nöja sig med mig. Så jag fick vara manlig + att jag fick vara modell för henne i orientalisk sminkning dessutom. Så det var inget av sminket jag hade kvar direkt länge. Vi glömde bort båda gångerna att ta kort, vi kom båda två på det direkt efter att vi hade torkat av det.. Tråkigt nog.

Men Stefanie ska vara min modell på gesällen nu, hon ska vara min långhårs upsättning. Så äntligen har jag fått tag på en sådan. Känns verkligen skit bra. Hon har ett perfekt hår för det oxå .. :)
Det börjar ju dra ihop sig för gesällen nu och denna vecka blir det mycke träning inför det.

Måndag:
Rulla permanent på H's mamma
Tisdag: Färga Jessica's hår och om det inte är för glasigt efter rulla upp det.
Onsdag: Träna uppsättning på Stefanie
Torsdag: Rulla Jessicas hår
Fre-Lör: Jobba på salong

Så en hår vecka blir det verkligen. Och antagligen blir det samma i nästa vecka.

Kommentera här;
Postat av: Jessica Anshagen

Svar: Tack själv :) Min helg var väldigt lugn och skön, behövdes verkligen!



Roligt att agera modell :)

2008-09-30 @ 08:56:56
Blogg: http://www.jessi.se
Postat av: EVe

2008-09-30 @ 13:21:42
Postat av: Evelina

Väntar med spänning på din design :) Men funderar på att låta Sanna (sjoquist.blogg.se) göra en åt mig sålänge tills din är klar? Men vill fortfarande ha din såklart :) Vet du hur länge det dröjer på ett ungefär? Kramar

2008-09-30 @ 13:23:37
Blogg: http://ingelaevelinacarlsson.blogspot.com
Postat av: Evelina

Jo, just nu har jag det. Men ja ska byta när din design (eller Sannas design nu då) blir klar. Är så tråkiga mallar där. Sen tror jag blogg.se är lite bättre, eller vad tror du? :) Men jag väntar tålmodigt då, skönt att veta att du inte har glömt av mig iaf. Ha det fint! puss

2008-09-30 @ 16:43:03
Blogg: http://ingelaevelinacarlsson.blogspot.com
Postat av: Evelina

Har lite fler bilder som ja kan tänka mig att ha med nu :) Sen kanske ja ska skicka alla bilderna i färg med, du kan väl göra om dem till svartvitt? Skulle vi kunna lägga till varandra på msn tror du? Så mycket lättare att skicka bilderna där? :) puss

2008-09-30 @ 19:57:16
Blogg: http://ingelaevelinacarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0