Läsarfråga: Hur vet jag vad jag passar i för färg?

Fråga:
hejsan sussie jag vet inte om jag pasar i brunt hår men jag vill gärna testa men jag tycker det bli slöseri på pengar om det inte vart nå bra hur vat jag om jag passa i ljus brunt ? jag har brunt jätte ljus då jag var liten men nu är jag blondin med mkt utväxt hjälp mej gärna :)


Svar:
Smart sätt är väl internet sidor som exempel taaz.com där man kan testa olika frisyer osv. Annars om du kanske har någon kompis som har ungefär samma hårfärg som den du tänkt färga, så kan du alltid "låna" en slinga mot en spegel och kolla hur du skulle se ut, eller ännu bättre om någon i din omgivning har löshår som dom kan ta ur. Så kan du ta det och lägga i ansiktet och se hur det skulle kännas?
Annars vet jag att vissa salonger kan hjälpa till, om du går in och frågar.. Så finns det vissa som har "tofsar" i olika färger så kan du kolla vad som känns bäst för dig.
Men om du ska färga dig så skulle jag rekomendera att du gick till en frisör, så att det inte slutar med att du blir grön. För bäst resultat blir det om du går till en frisör. Dessutom kan du bara tona första gången bara något steg mörkare än vad du är och sen om du inte gillar det lägga blonda slingor i det, och sucesivt bli ljusare igen.

Hoppas svaret inte blev för luddigt nu.


Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0