Läsarfråga: Bli ljusare

Fråga:
Jag vill få mitt hår lite ljusare, har mörkbrunt hår(färgat).
Jag fick höra att jag kunde ha en blekning i mitt hår i ungefär 15-20 minuter och sen så har jag en brunt färg, och att jag sedan kunde ha i lite ljusa slingor. Funkar det?


Svar:
Det du måste göra är att först avfärga ditt hår, och det är ungefär som att bleka det, men starkare.. Saken är att om du har ett riktigt mörkbrunt hår så kan det var svårt att avfärga det på en gång så att alla delar i håret är lika ljust. Oftast skiftar håret i dom flesta nyanser orange-rött-brunt-gult efter en avfrägning. Jag tycker att du borde gå till en frisör för att bli ljusare.
Men lyckas man med en bra och relativt jämn avfärgning  där hela håret är tillräckligt ljust som den färgen du tänkt färga, så kan du sedan färga om håret i den ljusbrunafärgen som du vill ha.
För vid en avfärgning tar man bort alla pigment i håret, och sedan när du färgar det så lägger du tillbaka pigmenti håret igen.
Sedan kan du göra slingor i håret om du känner för det.
Men jag rekomenderar dig ändå att gå till en frisör för att göra en sådan behandling.

Edit:
jag ska säga också att mitt hår är väldigt kort, ungefär en dm långt.
Så en avfärgning borde väl bli ganska jämnt på det?

Svar:
Aa, det blir lättare när det är kort.. Men se till att börja med avfärgningen i topparna, och på "natur"håret alltså ditt egna ofärgade hår ta bara dom sista minutrarna, då det avfärgas väldigt lätt.

Kommentera här;
Postat av: Anonym

kan du hjälpa mej med en blogg sak ja kan inte få headern att passa :/

2008-10-05 @ 16:24:32
Blogg: http://gaabriiieellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

gabb_ [email protected]

det är ett understreck mellan

2008-10-05 @ 16:30:47
Postat av: Anonym

kunde du inte logga in?

2008-10-05 @ 16:35:31
Blogg: http://gaabriiieellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej det ska det inte :/ faan oxo... men prova igen

2008-10-05 @ 16:40:53
Postat av: Matilda

Fin blogg du hade =)

2008-10-05 @ 16:59:18
Blogg: http://matildasundkler.blogg.se/
Postat av: sandra

Okej tack:-)

jag ska säga också att mitt hår är väldigt kort, ungefär en dm långt.

Så en avfärgning borde väl bli ganska jämnt på det?

2008-10-05 @ 17:32:01
Postat av: Erica,

härlig design på bloggen! :)

2008-10-05 @ 18:55:14
Blogg: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Alina

Va gärna med på gissabilden i min blogg! Ha det bra!

2008-10-05 @ 18:58:24
Blogg: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0