En helg fylld med Gesäll.

God kväller bloggen!

Jag är verkligen helt slutkörd efter den här helgen! Att göra gesällbrevet var ingen enkel match inte, mycket svett och slit.
Fast jag är så grymt nöjd med min insats så det är inte sant! Klarade dock inte alla moment, men vad gör det? Jag kommer bara behöva göra om de moment jag inte klarade och det var endast 4 stycken av 10.
Gissar att det är många som tycker att jag är konstig, som är så nöjd fast jag inte klarade det? Kan då berätta att detta är första året man får göra Gesällen direkt, utan 1500timmars lärling på salong och dessutom har jag knappt ens jobbat som frisör sedan skolan slutade. Så med tanke på det, och att det är i en månad nu som jag har tränat så är jag grymt nöjd med resultatet.

Visste redan igår att det troligen inte skulle gå vägen, men det sköna var att jag kunde kämpa på och veta att bara för att ett moment gått dåligt så behövde inte alla andra göra det. Dessutom skulle jag inte behöva göra om de som jag klarat.
Det bästa i det hela var nog min permanent. Jag fick MVG alltså att dom inte kunde hitta ett ända fel någonstans, helt otroligt underbart, och då har jag endast gjort 4 stycken permanenter i mitt liv. Visst jag har rullat en massa i skolan, men hela proceduren med permanentvätska och fixiring har jag endast gjort 4-5 gånger.
Så nu är det bara att träna till April då jag ska göra omprovet. Då kommer det gå galant!

Nu ska jag sova och orka med morgondagen.
Ska bli skönt nu utan en massa måsten. Varit så stressigt och grejer inför denna helg. Men nu är det över och jag ska mest bara slappa tills fredag då jag jobbar igen.


Kommentera här;
Postat av: Evelina

Härligt att det gick så bra Sussie! Grattis får man väl säga :)

2008-10-13 @ 11:39:01
Blogg: http://evelinacarlsson.blogg.se/
Postat av: Marlene



tjooohooo!! GRATTIS!! Bra jobbat tjejen..och det verkade som mitt tips var lyckat ;) Men om man hatar permanent så vet man hur man ska fuska! hihi!



Kram

2008-10-14 @ 17:56:27
Blogg: http://pulls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0