Läsarfråga: Mjäll

Fråga:
Jag har börjat få otroligt mycket mjäll! :(
Har anvdvänt mjällschampo och mjällbalsam, men det funkar inte! :(
Vad ska jag göra?
Kan det bero på att jag har tonat håret .. ?


Svar:
Mjäll beror på att du har en torr hårbotten, och toningen du gjort borde inte ha ändrat din hårbotten så att det blivit en massa mjäll på en gång. Utan det hade nog kommit ändå.
Men testa med ett mildare schampoo från ex. apoteket. För jag gissar på att du använder head&shoulders? Vilket är väldigt starkt och kan lätt torka ut hårbotten. Så testa på ett annat mildare schampoo och se om det hjälper :)

Kommentera här;
Postat av: Camilla

Jag vet inte om det är rätt(sussie?) men änglamark har jättebra schampoo och balsam som är utan parfym och massa strunt i som du kanske kan pröva oxå! :)



Kram

2008-12-03 @ 13:38:08
Blogg: http://sparran.blogg.se/
Postat av: Hilal

ja haha du gissa rätt! :D

Tack så mycket får svaret, jag äcklas verkligen av mitt hår! :/

Ska ta och gå till apoteket så snart som möjligt! =)

kram!

2008-12-04 @ 21:49:04
Blogg: http://hilals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0