Vad som gäller på Gesällen

Lite mer infomation om vad för slags modeller jag vill ha till gesällen :

1) DAMKLIPPNING, frisyr med formblåsning
Det skall klippas en frisyr som innehåller minst 2 olika klippsätt (hel form,
gradering, lika längder, ökande längder) och där momentet hel form ingår.
Minst ¼ av håret skall vara i hel form. Håret skall klippas (avkortas)
minst 3 centimeter.

2) FRI DAMKLIPPNING, frisyr med styling
Det skall klippas en fri frisyr som innehåller minst 2 olika klippsätt. Håret skall
klippas (avkortas) minst 3 centimeter.

3) HERRKLIPPNING, klassisk korthårsklippning med fönvågning
Det skall klippas en kort frisyr med gradering och med finish i nacken. Det skall
vara rena markeringar från sidornas ansats till nackens finish. Håret skall vara
genomeffilerat och frisyren anpassad till modellen. Hela håret ska klippas minst
2 centimeter. Valfria verktyg får användas. Direkt efter klippningen skall håret
fönvågas.

4) FRI HERRKLIPPNING, frisyr med styling
Det skall klippas en frisyr i fri form som innehåller minst 2 olika klippsätt.
Håret skall klippas (avkortas) minst 2 cm.

5) FRISYRDESIGN, kort festfrisyr
Det skall göras en frisyr anpassad till modellen med inläggning av curler och
clipslockar. Hårets längd får maximalt nå ner till axlarna. Vid utkamningsmomentet
är borste och kam, samt stödnålar tillåtna verktyg, ej fön eller
värmeborste. Hårprydnader och stylingprodukter får användas.

6) PERMANENTBEHANDLING
Där har dom 3 olika sätt man kan göra premanenten på. Men det beror lite på modell vilken man väljer.

7) OXIDATIONSFÄRGNING
Här finns det oxå 3 olika sätt man kan göra momentet på. Det väljer jag antaligen efter modell.

8) FRISYRDESIGN, långhårsuppsättning
Frisyren skall göras på ett långt hår som når över axlarna. Alla hjälpmedel är
tillåtna. Eventuella flätningar/tvinningar får utgöra högst 1/3 av den färdiga
frisyren. Allt hår skall vara uppsatt, med undantag av eventuella hårslingorhttp://www.tvarklippt.se/bilder/foto/saxochkam.jpg
som kan hänga fritt ur dekorativ synpunkt, löshår får användas.

Så jag kommer alltså behöva 8 modeller till den 11-12 Oktober. Så är det någon som är intresserad och känner att det är något specillt moment dom skulle vilja ställa upp på. Så säg till i en kommentar om du är intresserad så fort som möjlig.

Kommentera här;
Postat av: Malin

Sv: ...vad jag gör? haha Jag bor! :)

2008-08-17 @ 21:50:28
Blogg: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha nope. Jobbar nu, tagit gap year. Får se om jag jobbar i ett eller två år och sen flyttar jag ner till Plymouth för att gå på Uni. :)

2008-08-17 @ 22:39:32
Blogg: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Sussie! Hörde utav Sofie H att du behövde hår modeller. Jag har långt hår som skulle passa till moment 8! :)



Hör av dig om du är intresserad.





2008-08-18 @ 19:01:31
Postat av: Sessan

Hellu! Jag har långt hår och skulle gärna vara med i moment 8.



Puss & Kram

2008-08-25 @ 00:12:34
Blogg: http://mikasha.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej sussie!



Jag skulle kunna vara med i momentet oxidationsfärgning om du inte skulle kunna hitta någon annan :) så du vet framöver! /// linn

2008-08-25 @ 23:04:51
Blogg: http://linnseeey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0