Going awayparty.

God kväll alla söta!

Denna eftermiddag/kväll har varit väldigt känslofylld. Amanda hade avskedsfest, för hon flyttar tillbaka till USA på onsdag. Känns nästan overkligt att hon åker, känns inte som om det är sant. Men tyvärr så är det de. Kommer aldrig att glömma eller släppa henne någonsin, hon är en av mina bästa vänner.
Även fast vi inte har haft samma tajta relation under tiden vi gick i gymnasiet, så har vi helatiden varit där för varandra i vått och torrt. Vi är vänner som helatiden finns där för varandra och det kan gå hur lång tid mellan gångerna vi ses och ändå är vi på samma plan. Jag älskar sådan vänner.
Det sjuka är hur Amanda lurade i mig när vi gick i 7an eller 8an att hon redan då skulle flytta till USA, minns det så väl. Hur vi satt på Msn och hon berättade det. För på den tiden var hon min klippa i vått&torrt, vi var jämt med varandra i skolan och satt nästan jämt med varandra på msn om kvällarna + att det var hon som fick mig att gå på hemspråket och franskan. Min klippa helt enkelt.
Där satt vi på Msn och hon berättade att hon skulle flytta redan då, jag loggade ut för att gå och äta. Kunde knappt äta och satt mest och grina hela middagen. Så kom jag tillbaka till datorn och där frågor hon hur det är, och jag säger att jag i ledsen och allt. Då kläcker hon ur sig att hon bara skojade om det hela. Kände världens lättnad i mitt bröst då, min bästa vän skulle inte ge sig av.

Men nu, nu är det sant. Nu "försvinner" hon, nu finns hon inte bara ett telefonsamtal bort. Det tror jag kommer vara det jobbigaste i det hela. Att inte veta att hon finns nära. Men en sak är säkert. Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta.
För när jag gick hemmifrån henne nu ikväll och tårarna började rinna och jag började inse allting, då kom jag framtill att Amanda kommer jag oavsett vad alltid ha i mitt hjärta. För hon är en sannvän, en av dem som jag kallar för Min bästa vän.

Älskar dig Vännen min!

Kommentera här;
Postat av: Giulia

ååh, vad jobbbigt, tur att det finns datorer och telefoner då....

2008-08-11 @ 00:12:04
Blogg: http://giuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0