recept Pasta Carbonara

Pasta Carbonara 4portioner
Du behöver:
- Bacon (3pkt skivad eller 1pkt(?) tärnad)
- Spagetti
- 3 dl grädde
- 4 ägg
- 1 burk champinjoner eller färska
- Parmesan

Gör så här:
1. Koka upp vatten och lägg i Spagettin (läs anvisningarna på förpackningen)
2. Stek bacon och champinjonerna
3. Blanda ihop grädden och äggen och parmesan efter smak*
4. Häll av vattnet från spagettin och häll upp spagettin i en stor serveringsskål. Häll över baconen och champinjonerna och rör ner det ordentligt. Häll sedan över såsen och rör ihop allt.
5. Salta och peppra efter smak.
6. Servera genast.

*jag la bara ner någon nypa parmesan i självablandningen då alla i min familj inte är så förtjusta i parmesan. Men ställde fram en skål med parmesan på bordet så kunde alla smaksätta sin egen carbonara så mycket dom ville.

Riktigt enkelt att göra. Har ju trots allt bara gjort det en gång nu, och nästa gång får jag väl mer snitts på vad man ska göra när och var. För så är det ju alltid när man lagar något första gången :)
För jag körde på att använda mig av skivad bacon och då var 3 pkt perfekt, det är därför jag inte vet hur mycket man behöver om man använder redan tärnad.
Tänkte själv testa på med redan tärnad bacon nästa gång. Då det tog en del tid att steka på 3pkt bacon.
Så därför har jag satt ett ?-tecken framför hur mycket tärnad bacon man behöver.

Hoppas det smakar! :)

Kommentera här;
Postat av: JENNA

hej, jo jag skulle gärna vilja att du skickade till mejlen jag skrev där uppe :)



menade du mina länkar?

2009-01-08 @ 15:22:10
Blogg: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Catty

tack ska du ha :) MUMS, jag ska göra det nu någon dag :)

2009-01-08 @ 15:28:56
Blogg: http://catty.blogg.se/
Postat av: JENNA

okej, gör det ikväll då :) och så skickade jag över koderna :)

2009-01-08 @ 15:33:01
Blogg: http://gucciime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0