Idag har jag tränat heladagen.

Godkväller alla söta!

Kom hem för ett litet tag sedan, vart en hel dag på salongen.
Kom dit och då kom en som jobbar på salongen fram till mig och undrar om jag kunde sätta färg på hans syrra aka. Lill-babs, och visst kunde jag det då Jessica inte hade bråttom någonstans.
Kändes lite ballt att ha fått färga hennes hår, och det kändes faktist lite skakis när jag gjorde det. Fattar egentligen inte varför, för hon är en av de stora artisterna som är mest down-to-earth och det är hon verkligen. Hon behöver inget specillt alls för att trivas. Hon brukar tillochmed gå runt och städa när hon är på salongen och har färg i håret. Många tror ju att hon inte alls är så "gullig" och omtänksam som man visar i tve, men det är hon verkligen!

Så det är lite coolt att ha på livserfarenhetslistan "färgat Lill-babs hår", har ju träffat henne flera gånger förrut så det var inte något nytt och jag har tvättat håret på henne. Men att lägga i färg är ändå lite häftigare ;)
http://www.motalateaterforening.com/img/xxlarge/lillbabs_2.jpg

Sen körde jag på och gjorde Jessicas hår, vi gjorde om rätt mycket av frisyren idag.
Går det bra på torsdag så tror jag att det blir den. För det blev fin, och mycket "renare" om man pratar frisör språk. Men den andra som jag har gjort är ändå mest "jessica" så den får jag ta och göra på henne sedan när hon ska ut och vara fin kan jag gissa? ;)
När Jessica var klar så kom Stef så då var det barab att sätta Stef i stolen, och vi började med att tona helahennes hår, då hon färgade det för två veckor sedan. Men det hade släppt väldigt mycket på hennes blekta slingor.
Sen kollade jag lite vad man skulle kunna göra för frisyr på henne sedan, men eftersom hennes hår var helt nyfärgat så gick det inte jätte bra. Det var för glatt och ramlade mest ner.
Så imorgon ska vi troligen träna igen. Men först ska hon träna på mig, ska vara modell åt henne igen i smink.

Kommentera här;
Postat av: En som aldrig frågat förr

Vad fick fru Svensson för hårfärg den här gången? Det brukar ju skifta. Vad har hon förresten för hårfärg ursprungligen?

2008-10-08 @ 08:54:58
Postat av: GM

Okej men du vad roligt, kul medett sådant jobb som du. Är hon trevlig? :D



Kram

2008-10-08 @ 09:25:50
Blogg: http://garbomannen.blogg.se/
Postat av: En som frågat en gång förut

Kommentarrutan i en blogg brukar ju vara som ett diskussionsforum mellan läsare och bloggare. Men här kanske den bara är till för kommentarer av typ: "O, vad trevligt Du skriver!" eller "Oj, vilket spännande liv Du har!" Vi är två läsare som ställt följdfrågor till Din blogg men ingen har fått svar.

2008-10-10 @ 10:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0