Svar på frågestunden 2#

Här kommer del 2 av frågor som ställdes i detta inlägg här nedan.

Fråga:

När man plattar håret, då blir håret ju slitet. Jag vill ha något tips på att håret inte ska bli slitet när man plattar håret. Tips? :)


Svar:
Som jag skrev tidigare, så är bra hårvårdsprodukter a & o. Använd ett bra shampoo och balsam och ha alltid värmeskydd i håret när du plattar det. Jag brukar använda mig av L'Oréal professionnel Constructor Värmeaktiv texturspray. Som skyddar mot värmen.
http://www.fountaincosmetics.com.au/UploadFiles/ThumbnailImage/loreal_HotStyleConstructor_th.jpg


----------------------------------------------
Fråga:
villken hårinpackning föredrar du?


Svar:
Jag har färgat hår och använder mig av L'Oréal Professionnel Vitamino Color inpackning och den fungerar jätte bra på mitt hår. Fast den bästa inpackningen tycker jag är L'Oréal Professionnel Absolute repair, den gör håret hur lent och fint som helst. Jätte bra för den som har slitet hår och behöver en riktigt upfräshning.
Bilden “http://www3.strawberrynet.com/images/products/watermark/06810851104.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.http://blog.cosmeticsclub.com/wp-content/uploads/2008/04/vitamino.jpg

----------------------------------------------
Fråga:
1. Hur ofta är lagom att man vänjer håret vid att bli tvättat?

2. Hur mycket växer håret på en månad?
3. Jag har jätte slitet hår men sparar till långt, vad kan jag göra för att få det att växa men inte slita så myket på det?

Svar:
1. Det är helt klart en smaksak, men ju mindre desto bättre. När jag vet att jag inte ska till något speciellt på några dagar brukar jag försöka inte tvätta mitt hår på några dagar.
2. Väldigt olika från person till person och årstid dessutom. Men man brukar säga 1-2 cm per månad.
3. Jag skulle börja med att klippa bort det slitna, även fast det kanske blir rätt kort då. För då har du en bra grund att börja ditt sparande på. För klipper du inte av dig de slitna topparna, så kryper det sagt uppåt hårstråna och ännu mer som inte var slitet från början måste klippas av. Så börja med en rejäl toppklippning, sen tycker jag att du borde satsa på att köpa hem L'Oréal Professionnel Absolute repair serien och börja använda det.
http://www.hairbeautan.com/images/Picture%20102.jpg

----------------------------------------------
Fråga:
1. ja undrar faktiskt en sak, jag hade hårförlänging för några månader sen, och den var ljus brun ,
men nu är jag blond så undrar om det är lätt att färga om den ?
Det är äkta hår men inte världens bästa kanske.

2. och den satt i med hjälp av flätor så undrar hur man ska göra för jag vill ha den med clips istället
om man syr på dem eller hur man ska göra ?


Svar:
1. Låter som om du har din hårförlängning på träns? Visst kan man färga löshåret om det är äkta hår, men tänk på att
löshåren oftast är väldigt preparerade innan och kan bli riktigt risigt om du färgar det. Men testa om du känner för det,
men annars skulle jag satsa på att köpa nytt.
2. Om du hade det fastsytt i flätor som gick nere i hårbotten så borde de tränserna vara perfekta att sy på clips på.
Då är det bara att sy fast clips på det löshåret du har och sätter sedan fast dem i håret på ungefär samma ställe där
flätorna gick innan.

----------------------------------------------
Fråga:
Nice :) Hur får man på bästa lockarna att hålla när man gör dom med en locktång, inte med den minsta storleken men inte heller den största.


Svar:
Ha först och främst i en bra värmeskyddande produkt. När jag har gjort lockar med locktång har jag oftast sprayat hårspray locken medans den fortfarande varit runt locktången. Sedan när man tar ut locken ur locktången, så lirkar man av locken så att den förblir fin, Spraya sedan hårspray på locken igen. Men ha inte i förmycket hårspray så att det blir för stelt.

Kommentera här;
Postat av: Gabriella

Hejsan! Såg att du rekomenderar Ga.Ma keramiska platttänger, vilken av alla på denna sidan skulle du använda dig av: http://shop.baresso.se/es/product/category.asp?CategoryId=126654 samt argument till det? Tack på förhand :)

2008-08-14 @ 22:51:29
Blogg: http://gabriellas.rattar.e.sexiga.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0