Svar på frågestunden 1#

Här har ni första omgången med svar på era frisörfrågor. Från inlägget här nedan.

Fråga:
Tänkte ställa några frågor också som jag hoppas jag kan få svar på! :)
1. En enkel vardaglig frisyr som man kan ha som är enkel att göra? (Inte hästsvans, ÄR SÅ LESS PÅ DE ;p )
2. Billigt och bra voluymspray?
3. Jag har väldigt tunt hår, finns de nå tips hur man kan få det att se tjockare ut? Och inget som kostar miljoners heller!
Är verkligen TACKSAM för svar!!


Svar:

1. Flätan i luggen som blivit en riktig hit denna sommar. Det är mycket en smaksak vad som är enkelt och inte enkelt.
Själv brukar jag variera mig med att antingen ha håret rakt eller lägga lite mousse eller annan produkt som man kan krama in i håret och för att göra det lockigt.
2. Har tyvärr inget svar på det.
3. Se till att du inte klipper upp håret för mycket + att det oftast är snyggast att ha en kort frisyr om det är så att det
är tunt. Kan inte se ditt hår nu, men är det väldigt tunt så skulle jag säga att en page är riktigt snyggt. För då ser håret
mycket fylligare ut.
----------------------------------------------
Fråga:
Fönar och plattar mitt hår hela tiden. Vet att det hatar mig och jag hatar håret =)
Tips på bra schampoo, balsam, produkter för oss som verkligen måste platta för att överleva :)


Svar: Bilden “http://www.lorealprofessionnel.se/img/identical/products/packshots/HM1_large_S.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
Bra produkter är a & o för att ha ett fint hår och ändå utsätta det för sådan påfrestning dagligen. Jag älskar L'Oréal proffesionals produkter tycker att det finns något för alla i någon av deras serier. Dom har shampoon för alla slags hår, gå till en salong som säljer L'Oréal produkter och be dem hjälpa dig. För den som plattar dagligen behöver ett bra värme skydd + fukt. För det är något många hår som plattas och fönas ofta förlorar. Själv älskar jag L'Oréal Professionnel suprême smooth som både ger mycket fukt till håret samt är värmeskyddande.
Du lägger bara i krämen i håret efter att du har duschat och handdukstorkat det.

----------------------------------------------
Fråga:
Va roligt :)
Har några frågor.
1. Efter hur många veckor ska man klippa sig igen?
Om du fattade frågan ^^
2. Vad är det bästa man kan göra när man tappar otroligt mkt hår?
3. Har du någon bra tips på huskur?


Svar:

1. Det är lite olika från person till person. Men ca var 8 vecka är lagom, men personer med korta frisyrklippningar känner ofta att dom måste klippa håret oftare för att frisyren tappar sin form.
2. Man tappar alltid hår, håret har en växt cykel och ramlar till slut av. Men om man tappar mera hår under en period
så kan det bero på många saker. Har du ofta tofs? för det kan göra att mycket hår slitsav, eller borstar du igenom ditt hår
ofta? om inte kan det vara att det är mycket hår som lossnat men inte ramlat från huvudet och då när du drar borsten genom håret känns som mer än det egentligen är. Det sista som kan göra att man tappar hår är hur man mår pykist, är man stressad eller går igenom jobbiga saker så tar håret lätt skada av det.
3. Jag gjorde en huskur hemma för några år sedan. Med olivolja och ägggula, det luktade inte gott. Men jag smetade in det i mitt torra hår och gick runt med en plastpåse på huvudet i ca en halvtimme. Minns att resultatet blev jätte bra, även fast det blev en rätt kladdig historia.


----------------------------------------------
Fråga:
Vart kan man köpa bra billigt löshår ?


Svar:

Jag köper mitt löshår på Kilimanjaro som ligger på en sidogata till drottninggatan på väg upp mot Tajmahal. Jag tycker att dom har mycket bättre hår än uppe på Tajmahal. Men både Kilimanjaro och Tajmahal har bra löshår.

----------------------------------------------
Fråga:
Åhå, kanon! Ska klippa mig på torsdag :P Permanentade håret för cirkus ett år sedan och vill nu klippa bort lockarna. Som det ser ut nu börjar lockarna ganska långt ner i håret, men om jag klipper det kort -tror du det lockas högre upp då?
Haha, wierd fråga kanske :)


Svar:
Förstår inte riktigt, undrar du om det håret som nu inte har någon permanent i sig kommer lockas om det klipps kortare?
Det kommer inte bli som håret längre ner av sig själv. Det beror oxå på hur ditt hår är, om du har självfall eller inte.
Men där du inte har permanent kommer håret fortfarande att vara platt.


----------------------------------------------
Fråga:
Jag har jättelångt och tjockt välmående hår. Men har börjat simma en del i klor, vilket märks på håret. Känns torrt och slitet.
Nått tips på någon bra produkt som skyddar? (Vill inte använda nån mössa eller liknande. )


Svar:
Jag skulle rekomendera samma produkt som jag rekomenderade några frågor högre upp. L'Oréals professional suprême smooth. För ditt hår behöver fukt.

----------------------------------------------
Fråga:
jag har funderat länge nu på att göra hårförlängning. har du koll på hur billigt man kan komma undan osv? :)

Svar:
Svårt att säga, beror helt på vad det är du vill ha. Vilken metod osv. Du kan komma undan rätt billigt om du gör det själv
med hjälp av clips som exempel.

----------------------------------------------
Fråga:
Jag har fått väldigt tunt hår den senaste tiden pga. att jag tappar en massa hårstrån om dagen.
Har du något tips som gör att håravfallet minskar? :)


Svar:
Som jag skrev högre upp. Har det hänt något i ditt liv nyligen som du mår dåligt över? För mår man pykiskt dåligt så kan
man se det på håret nästan direkt. Det kan vara att du är stressad eller liknande som gör att du förtillfället tappar håret.
Tänk igenom om det är något som inte riktigt stämmer, om det inte är så.. skulle jag uppsöka en läkare för dina besvär.

----------------------------------------------
Fråga:
jag plattar mitt hår ofta och nu blir det inte riktigt platt längre så har du något bra råd ?

Svar:
Kan vara att din platttång börjar leva på sina sista dagar kanske? Därför blir det inte alls lika bra som det blev tidigare.


Det där var de första svaren från frågestuden. Hittade du inget som passade det du undra, så skriv din fråga i inlägget nedan.

Kommentera här;
Postat av: Hilal

Tack så himla mkt för svaren, du är en ängel!<3

2008-08-05 @ 23:33:58
Blogg: http://favouriiitee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0