Läsarfråga: Få bort gul/orange slingor

FRÅGA:
Jag har en fråga. Jag blekte mitt hår idag. Jag ville ha det väldigt blont. Innan hade jag typ mörkblont hår med ljusa slingor. Men när jag blekte det så blev det gula/orangea slingor. Vad ska jag göra åt det? Jag har köpt silverschampoo men jag vet inte om det kommer dämpa bort allt? Ska jag köpa färg och sen bleka på dom ställen som blivit gula? Behöver verkligen svar! :)

SVAR:

Hej!
Antar att du la blekning i hela håret rakt av?
Du borde ha gjort slingor i omgångar, och helst hos en frisör. Men även hemma, istället för att dra i alla blekning i håret på en gång.
Men nu när skadan redan är gjord, så tycker jag inte att du ska göra en hel blekning till i hela håret. Det du ska göra är att du gör slingor hemma med en hätta, och försöker att få med så mycket utav dom partierna som är gul/orangea men inte på de ställenan där du är nöjd med färgen.

Sen om du inte får bort allt gul/orange på en gång så låt håret vila i mellan åt och fortsätt att bara göra slingor i hätta i

omgångar istället för att göra hela håret på en gång, resultatet blir mycket mer jämt än om man ska göra helfärgning hemma.
Silverschampoot kommer att dämpa det gula till en viss del, men inte det som är orange.

Sen se till att använda bra produkter som reparerar och återfuktar ditt hår.

Kommentera här;
Postat av: Fanny

Hej! Jag har ett tips på bra shampoo, balsam och hårinpackning för dem som har blonderat sig och det känns skadat.



Frutis Natrui - repare ( narturlig reperation ) eller hur det stavas =P.

Har iallafall hjälpt mig väldigt mycket när jag har blonderat mitt hår och haft blont hår, så jag rekomenderar det! =)

2009-08-13 @ 23:28:54
Blogg: http://haablahaatma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0