Läsarfråga: Frisörutbildning och pris på elevbehandlingar

Fråga:
Hej Sussie!
jag har läst lite på din blogg och ser att du är frisör. är själv intresserad av att bli frisör, vilken skola bör man söka till om man gått ut gymnasiet? och sen tänkte ja fråga om vilken skola man ska gå till om man vill få håret klippt och slingat hos en frisörskola? dom är lite billigare än hos en vanlig frisör va?
tack på förhand :)

Svar:

Vad kul att du vill bli frisör! :D Det är verkligen ett jätte roligt yrke om man är social av sig :) Men tänk dock på att det är väldigt krävande för ryggen. Vilket jag redan märkt, men med regelbunden träning så ska det fungerar galant!
Jag gick ju själv i gymnasiet, och har inte alls kollat upp var det finns skolor för att bli frisör efter gymnasiet. Då de flesta frisör skolor är privata. Men se till att när du söker efter skola att den är godkänd av Frisörföretagarna. För då strävar utbildnigen till att man ska kunna ta gesällen. Så det tycker jag är viktigt att du kollar upp.

Nu vet jag ju inte var du bor, bor ju själv i Stockholm. Och alla skolor som jag vet, har ju att man kan boka tid och göra nästan vad som helst på själva skolan. Allt från klipp till färg, och då allt till ett billigare pris. Jag gick själv på St:eriks gymnasium på Kungsholmen i Stockholm och där tog vi 90:- för en klippning, kan ha höjt nu. Men högst 100:- för en klippning skulle jag gissa på.

Sen vet jag att dessa skolor tar kunder:
Röllingby/Skärgårdsgymnasiet i Åkerberga
St:Martin i Sundbyberg
Sjödal i Tullinge(?)
Dock vet jag inte deras priser är.

Kommentera här;
Postat av: Anonym

Sjödal ligger i Huddinge :) Ska själv börja där nästa vecka på frisörlinjen.

2009-08-15 @ 17:37:11
Postat av: Anna

Vi här uppe i Norrland tog 200:- för våra elevklippningar

2009-09-14 @ 15:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0