Läsarfråga: Hur blir jag platinablond?

Fråga:
jag har slingat mitt hår blondt två gånger och färgat hela en gång, men jag får aldrig den hår färgen jag vill ha, jag vill ha jätte ljust nästan vitt! jag har använt silverschampo men det blev inte ljusare av det, de blev mer lite silvrigt. jag gillar verkligen inte min hårfärg. hur ska jag göra för att få de platinablont? :/ skulle bli mycket glad om du svarar :)


Svar:
Min första fråga är om du har färgat eller blekt ditt hår? För har du slingat det två gånger med färg så kan du inte bli så mycket ljusare om du drar i mer färg i det redan ljusfärgade håret, för du kan inte färga ett redan färgat hår ljusare. Utan du kan bara bleka det ljusare eller alt. avfärga helahåret för att sedan färga det i en ljusfärg.
För att få dom där riktigt ljusa tonerna så måste du bleka håret eller avfärga och färga om det, och för att verkligen kunna få den färgen du vill så skulle jag rekomendera att du går till en frisör. För att få så nära som möjligt den färgen du vill ha, istället för att exprimentera hemma.
Silvershampoo är inte till för att håret ska bli ljusare, det neutraliserar endast de gulatonerna i ett hår så att det inte ser så guldigt ut längre. Precis som du skrev så blir det silvrigare/askigare men har man det för mycket så kan håret nästan bli gråare istället för ljusare.

Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0