Läsarfråga:

Fråga:
Jo det är såhär att jag ska klippa mig i veckan!:)
Och jag ska återigen skaffa mig lugg!
Men jag hade tänkt mig en annorlundare lugg! Den är typ taggig, inte hel rak! Hmm, du kommer att få se bild i min blogg, jag skriver då en kommentar!! Och jag skulle vilja veta, om det heter något speciellt, eller om jag kan förklara det på ett speciellt sätt så att frisören fattar!
Och sen en sak till, jag har tjocka ögonbryn! Så tror du det skulle passa mig?
Har haft lugg förut, men hel rak då!

Ha en trevlig kväll :)


Svar:
Ta med en bild till frisören är alltid ett plus. Men skulle du komma till mig och säga att du vill ha en hel lugg men taggig och urflikad så hade jag antagligen förståt. Sen kanske man inte gör den så flikig från början, men man frågar kunden om det är okej, och tycker du att den inte är tillräckligt taggig. Så säg till frisören!
Med tjocka ögonbryn, du har inte funderat på att noppa dom? Men är dom inte jätte mörka tror jag inte att det är någon fara alls :) Speciellt om du haft rak lugg tidigare och trivdes i det :)


Det är något dom flesta borde bli bättre på, till en viss grad. Känner man att frisören inte gjort det man bett om eller inte tillräckligt mycket, som att man vill ha en flikig lugg.. och den inte är så flikig som man tänkt sig. Så säg till!
För jag tror inte att det bara är jag som frisör som oftast gör lite mindre än vad presonen i stolen vill. För det går alltid att klippa kortare, men det går inte att sätta tillbaka på en gång om det blir för kort. Så våga säga till mer :)

Kommentera här;
Postat av: Hilal

haha noppra dom, nääe inte än :)

hehe.

jo jag har ju bruna ögonbryn!:)

tack så jättemycket för svaret!!:)

2008-09-08 @ 21:38:30
Blogg: http://favouriiitee.blogg.se/
Postat av: ewie

sant och smart!

2008-09-08 @ 22:01:09
Blogg: http://stealparisattention.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha ja jag gör ju de. Ville ha nått annat nu. Inte så spexat!

2008-09-09 @ 15:33:36
Blogg: http://fieh.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hey. jag har just nu brunt hår, och vill ha det jätte blondt, nästan vitt. vilket är det lättaste sättet att få det så vitt? efter blekningen så kommer håret att bli rätt slitet också, därför undrar jag även vilken hårinpackning du föredrar till hår som är jätteslitet ?

2008-09-11 @ 17:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0