Läsarfrågor:

Fråga:
jag har väldigt väldigt rakt hår och nästan ingen volym alls. och ibland när jag fixar håret till hollywood lockar så måste jag andvända en massa hår spray, avskyr hår spray! finns det några andra tips?

Svar:

Min första fråga blir, hur fixar du dina lockar? Genom att rulla upp håret eller med locktång?
För rullar du upp håret, så kan du alltid använda en stark mousse i fuktigt hår, och sedan måste du använda iaf lite hårspray för att fixera lockarna så att de håller hela kvällen då du väl tagit ur spolarna.
Använder du locktång, så borde  du ha ett värmeskydd i innan för att skydda håret mot värmen. Det finns då värmeskydd som har rätt mycke stadga i sig. Men fortfarande så kommer lockarna att hålla mycket bättre och längrer om du använder hårspray.
Vad är det som du avskyr med självaste hårsprayen?

Fråga:
Något bra tips på hårprodukter och någon frisyr som en kille med halvlångt hår kan ha? lite missnöjd just nu faktist, så behöver lite tips :)

Svar:

L'Oréal profesionnel har en hel serie som heter Homme som är utvecklad för just killar. Finns lite olika shampoon för olika önskemål. Tycker att det verkligen är en bra serie och sen luktar den sådär underbart manligt! ;D
Sen till stylingprodukter, så är jag helt frälst vi Di Fi vax helst den blåaburken. Som inte är jätte hård utan man kan göra om frisyren om man vill enkelt. Till dom tre frisyrerna här nere så passar just det vaxet jätte bra.
Nu har jag ju inte sett hur långt ditt halvlånga hår är, men dessa tre frisyrer här nere tycker jag är snygg och så har dom lite mer längd.


Fråga:
Jag har naturligt svart hår , men har funderat länge på att färga en stor slinga blondt. Är det sant att det håret kan gå av? Och vilket märke/färg rekommenderar du om man vill göra det hemma?

Svar:

Om du aldrig har färgat eller liknade förrut så borde det inte gå av. Ett naturhår tål rätt mycket, men det är helt klart olika från hår till hår. För är du väldigt mörk så är det många "steg" som håret måste ljusas upp för att bli riktigt blondt, så det kan ta ett tag att få det så blondt du vill ha. För som jag skrev så är det många steg för att komma upp så ljust som du vill, och slingan kommer under färgningen att skifta i rött/orange/gul. Det är medans man tar bort piggmenten i ens eget hår, och de röda pigmenten är svårast att få bort.
Jag tycker att du borde gå till en frisör och göra denna slinga, då hon/han kan kolla på ditt hår få fram precis den färgen du vill på slingan.

Fråga:
Hej Sussie!
Jag har självlockigt hår och använder just nu lock-gele från Scandinavian Formula. Den är helt ok, men jag känner nästan att den hämmar lockarna litegrann. Vilket märke har de bästa produkterna för lockigt hår? Typ lock-gele och sånt?

Svar:
L'Oréal profesionnel har en serie som är till för just lockiga hår, som heter Shine and curl. Som är till för både självlockiga hår och permanentade hår. I just den serien så är det schampoo, balsam och inpackning. Men när det kommer till produkter, så har jag testat en lock kräm från Wella som jag verkligen tycker om. Då jag har haft rätt mycket självfall i mitt eget hår då det var långt. Den heter Jelly Wever-Curl Gel.

Gelé som samlar ihop lockar och tillför fukt och spänst. Stärker och skyddar håret med Pro-Vitamin B5 och UV-filter.
Användning: Massera en liten mängd mellan händerna och applicera i torrt hår.
http://www.girlznight.co.uk/images/u/143178_b.jpg
Fråga:
Får du inte ont i ryggen av att stå så mycket upp??Det skulle ja få...


Svara:
Jo, jag är nog inte den bästa kandidaten för att vara frisör egentligen. Då jag i perioder har väldigt ont i ryggen, men mycket handlar om att man ska tänka på hur man står. Att man använder rätt sorts skor och viktigaste av allt är att man tränar regelbundet.
Jag tränar faktist inte ännu men efter jul kommer jag börja ordentligt, men känner det helt klart i kroppen att det är dags nu för att börja träna så att jag kan hålla på med mitt yrke i många år till.

Fråga:
Jag bleker mitt hår, men et växer ut så jäkla snabbt igen så jag får en ful mörk utväxt som jag hatar. Jag vet att det inte är bra att bleka håret, det säger ju alla frisörer. Men i alla fall! Nu till min fråga. Kan man bara bleka utväxten eller kommer det se för jävligt ut?


Svar:
Självklart kan du bara bleka utväxten. Du har ju antagligen fått den färgen som du velat gångerna innan du ha blekt håret. Så det är bara att du lägger i blekningen på själva utväxten, enklast är väl om du tar någon vän till hjälp. Så att det bara hamnar i utväxten. Sen är det bara att kolla när tiden är klar om det är lika ljust som resten av håret. Om det inte är det, så ha det i några minuter till och skölj ur det då det är samma färg som resterande håret. Om du använder silvershampoo i vanliga fall så kan det bli så att det du bleker ser "gulare/varmare" ut än det som är på längderna. Men då är det bara att du använder silverschampoo när du tvättar håret så blir det samma färg helavägen.. :)



Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0