Läsarfråga: Hur använder jag silverschampoo?

Fråga:
Hej!
Jag har kämpat länge med att få mitt hår blont, efter en svart period. Det går helt okej, men nu har det börja bli lite gult, och väldigt slitet. Så jag har tagit ditt råd angående loreals inpackningar, ska köpa någon utav dom imorgon. Och självklart silvershampot ska jag också köpa, men nu till min fråga.
Hur ofta ska jag använda silvershampot? Ska det ersätta mitt nuvarande shampo? Och hur länge ska det sitta i?
Mitt hår är lite längre än till axlarna och jag har inte överdrivet gula nyanser.
Tack!

Svar:

Hej!
Tycker verkligen att du ska satsa på L'Oréals absolute repair serie, och tycker du att de är jätte dyra så satsa på deras intesiv inpackning om du bara köper en av produkterna i den serien.
Sen när det kommer till silvershampo, så dämpar det gula nyanser i håret.. då det är lila. Fast det kan vara lite farligt då man har ett väldigt slitet och poröst hår som du antagligen har då du gått från svart till blondt. Vilket kan innebära att håret drar till sig den lila färgen. Så första gången du använder det så tycker jag bara att du ska tvätta igenom håret med det och skölja relativt direkt. Så får du känna då om ditt hår drog åt sig det lila eller om det bara dämpade.
Själv använder jag nästan jämt silverschampoo, men jag tror dock att jag måste varva med något annat schampoo nu då jag börjar se lila skiftningar i mitt hår. Men det är ju en smaksak oxå vad man gillar för "blond" färg :)
Så det jag vill komma fram till är att du kan ersätta det med ditt vanliga schampoo om du känner att det ger dig den färgen du vill ha, och första gången så ha det inte i så länge.. och sedan kan du testa mer och mer.. Jag hade själv i silverschampoo i mitt hår i 1 timme en gång, och då vart det väldigt kallt och en aning mörkare. Men som sagt, det är lite av en smaksak + hur ditt hår är i sitt skick, så att det inte bara drar åt sig det lila så du får lila aktiga slingor.

Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0