Läsarfråga: När kan jag börja slinga igen?

Fråga:
Vet inte om du fortfarande svarar på läsarfrågor men.
Jag har ljusbrunt hår nu, har blekt och färgat flera gånger nu för att få det så,var mörkbrunt innan. det är lite slitet men känns helt okej.
Vill bli blond och undrar om du tror att det går bra att vänta nån månad och sen bleka det igen?

Svar:

Självklart svarar jag fortfarande på läsarfrågor! :)
Tror nog att du ska låta håret vila precis som du skrev i någon månad eller så och sedan fortsätta slinga det. Tills du fått det så blondt som du vill ha.
Fast jag tycker att du borde införskaffa dig en riktigt bra inpackning som innehåller mycket fukt. Då blekningen sliter och torkar ut ditt hår. Sen skulle jag rekomenderar dig att du ser till att klippa till topparna då du har utsatt ditt hår för stora påfrestningar som sliter, så att dom slitna topparna inte äter sig uppåt i håret och du måste klippa av mer än du hade behövt om du gjort det direkt.
Dessutom så rekomenderar jag som vanligt L'Oréal professional Absolute repair intensivkur. Som verkligen är som en fukt bomb åt ett ett torrt och slitet hår.

Kommentera här;
Postat av: Therese

måste bara säga, gud vad duktig du är på att göra bloggdesign, så carolines blogg som du gjorde nu i dagarna =)

2008-11-18 @ 21:51:28
Blogg: http://thessia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0