Läsarfråga: Hur ska jag klippa mig?

Fråga:
Hej!
Jag hoppas du kan hjälpa mig :D
Jag har precis pröva att tona mitt hår till brunt och jag trivs jättebra med det(var mörkblond innan)
Men jag vill verkligen klippa en frisyr oxå och jag har jättesvårt att bestämma mig!
Jag undrar omjag skulle passa i rak lugg??(har haft sne och trivdes helt ok i det)
Jag har ganska tunt hår så jag undrar om det finns något sätt att få lite mer volym utan att klippa det helt kort?
Till sist undrar jag om jag kan lock permanenta mitt hår fast det det är rätt så långt och hur skulle det se ut??
Jag skulle bli superglad om du hjälpte mig, tänkte klippa mig nästa fredag nämligen :D
Tack för en fin, intressant och välbehövlig blogg:D

P.s. Finns en bild att kolla in på min blogg om du har tid! D.s.

Svar:

Hej!
Får börja med att fråga hur mycket du är villig att klippa av på ditt hår? För visst är ett långt hår snyggt, men som du säger har du ett väldigt tunt hår. Om du då skulle klippa av det någon decimeter så att det är någonstans mellan axlarna och brösten, så skulle du dessutom kunna klippa upp det en hel del utan att det ser tunt ut. För är håret uppklippt så ser det fylligare ut. Sen är som alltid bra produkter A och O. Du kan använda volymgivande schampoo och balsam och sedan så kan du alltid använda Oasis Dust It, som är en kalk produkt som du kan får riktigt mycket volym med.
När det kommer till om du passar i raklugg, så tycker jag att till de bilderna jag sett att du skulle göra det. Men jag ser inte riktigt hur dina virvlar i ansatsen ser ut. För det kan vara så att ibörjan så får du jobba lite extra för att hålla luggen ner och på plats. Men känner du för att göra en förändring tycker jag helt klart att du ska klippa en raklugg!

Att lockapermanenta ett ritkigt långt hår är väl inte det lättaste, eller roligaste för en frisör. Men det är lite olika hur det skulle bli. Det lär inte bli locklockigt och ofta så tynger långa hår ner lockarna rätt så fort. Så det håller inte så länge. Men just nu kan jag inte "röra" ditt hår, så jag kan inte riktigt säga vilken kvalitet ditt hår är av. Så det får du nästan fråga din frisör om vad han/hon skulle säga om det :) Men permanenta går, men jag skulle klippa av en bit och klippa upp det och sedan jobba med produkter för att få till volymen.

Kommentera här;
Postat av: Sanna

Ja, ju fler gånger man står framför kameran desto fler bilder får man ut i slutet, jag fick fyra hundra från denna omgången, och sen är vi två på en hel del, så alla är inte skit bra, men fler än förra gången :)



Så får du chansen så pröva på det, det är skit kul och jag tror säkert att du skulle få massvis med fin bilder :) Kraaam

2008-11-12 @ 15:36:04
Blogg: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Sanna

Dåså :) kör hårt

Det är skit kul och alltid roligt att ha bilderna sen efter med.

2008-11-12 @ 16:03:56
Blogg: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: josefina

HEY! Vad kul att du har en blogg :). Vet du vart man kan permanenta håret så? jag har kolalt runt och har inte hittat ngn stans :o!

kram!

2008-11-12 @ 16:22:58
Blogg: http://absolutboston.devote.se
Postat av: Sabine

hehe trevligt. :)

man gör en gifbild i ps och så tar man bort bakgrunden på den bara.

2008-11-12 @ 16:29:33
Blogg: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Sabine

du sparar bilden i gifformat.

2008-11-12 @ 16:51:06
Blogg: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Sabine

gå in på webdesignskolan eller något. står säkert där.

2008-11-12 @ 17:31:38
Blogg: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack så jättemycket för svaret!:D

Jag undrar om det finns någon chans att få klippa sig hos dig?? Nu på lördag hade jag tänkt mig, möjligtvis fredag om du inte kan lördag?? Om det inte går förstår jag det men det skulle va jättekul:D

2008-11-12 @ 20:46:09
Blogg: http://sparran.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hehe, ja :D Jag känner att du är seriös och det är det viktigaste för mig!



Jag bor i Gubbängen och om jag inte missförstått så jobbar du i Täby..eller?? :P Men det skulle inte göra något för mig fast det skulle i det läget passa bäst på lördagen! Skulle du vilja?? :)

Kram

2008-11-12 @ 21:14:49
Blogg: http://sparran.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det tar ca en timme för mog att åka så funkar 13:00 för dig?? Tar det lång tid att gå från stationen till salongen...är ju som sagt inte så ofta i täby centrum?!:P



Ungefär hur mycket kommer det kosta, är nämligen inte den rikaste människan just nu så det är ju bra att veta på ett ungefär iaf :P :D

2008-11-12 @ 22:41:07
Blogg: http://sparran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0