Läsarfråga:

Hej
Jag har jättemycket voly, brukar tunna ut håret hos frissan. Måste alltid platta den för att få den rakt och se mindre ut ön vad det gör. Några tips, hur ska jag fixa det, vilka produkter?

Svar:

Hej! du verkar redan göra de saker som man kan göra då man känner att man har för tjockt hår och vill ha det platt. Dvs att du tunnar ut det hos frisören och sedan använder plattång för att få ett plattslutresultat.
Men det du ska göra är att använda bra produkter, speciellt om du plattar det dagligen. Så behöver du ett bra värme skydd, och kanske en produkt som gör att din plattning håller hela dagen, för har man volym och lockar så kommer dom gärna tillbaka då det blir fuktigt i luften. Så se till att ha en hårspray som stänger ute fukten ur håret vilket gör att din plattning håller längre.

Jag älskar L'Oréals produkter, så deras värme skydd är helt underbara.

Finns hos din frisör för ca 150kr/st

Kommentera här;
Postat av: Milla

Tack så mycket för ditt svar sko kolla om jag hittar produkterna i någon salong här i Halmstad.

2008-07-31 @ 12:26:06
Blogg: http://amilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0