Buss strejken!

Jag trodde då inte att jag skulle bli besvärad av denna bussstrejk faktiskt. Men självklart idag skulle jag det.
Jag och Henrik har sovit hos honom inatt. Han skulle och har redan nu åkt iväg till Hudik igen för att jobba. När han gick upp imorse vid 9 tiden så orkade inte jag gå upp oxå. Så jag valde att somna om, utan en tanke på att han var mitt ända säkra kort hem. Han sa tillochmed att han kunde köra hem mig, men jag tänkte att jag kunde få några timmar mer sömn och ta mig hem enkelt sen.
För bussen jag brukar ta från honom går varje halvtimme och det blir bara en resa på några minuter + en prommend.
Men när jag sedan slår upp mina ögon 3 timmar senare märker jag att dett inte alls skulle vara så lätt att ta sig hem.
Vid den här tiden trodde jag inte ens att jag skulle få min telefon laddad vilket gjorde att jag inte ens skulle  kunna gå och ta tåget från Visinge. Dessutom så när jag gick in på sl.se och skulle söka efter hur tågen gick. Så var det ända jag kunde få upp var bussvägen, och det hjälpte mig inte ett dugg.

Satt och ringde hem från deras hemtelefon utan att mamma svarade, så ingen skjuts kunde jag tänka mig få därifrån.
För det jobbigaste i det hela skulle vara att få med mig min dator hem. För den är inte det lättaste att konka på med mina klena axlar och i denna hetta. För annars hade jag faktist snällt trippat iväg hemmåt.

Men så tillslut när jag fått igång min telefon så ringer jag en sista gång hem till mamma. För att komma underfund med att hon varit hemma hela tiden och legat ute och solat! Så lat! eller det är väl rätt skönt, men inte skönt när hon inte hör telefonen.

Så det jag kan komma fram till i det här är att jag inte gillar bussstrejken! och jag blev drabbad!

Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0