Yeah, London baby!

Goden morgen!

Pga den dåliga uppdateringen igår, så kan ni nog gissa vad jag gjorde?

Jupp, jag satte mig på tåget och for in till London. Var verkligen riktigt smidigt, tog ca en halvtimme högst. Sen åkte jag runt lite på tunnelbanan som även den var smidig och enkel att ta sig runt på.
Så min första anhalt vart Oxford Circus där jag vandrade hela gatan ner. Var lite tråkigt att det skulle vara så kallt bara. Men det var kul att kolla i alla skylt fönstrerna och självklart avslutade jag den promenaden inne på den stora Primark butiken. Hittade ett par skor för 6 pund. Skit snygga, invigde dem igår. Men kommer inte kunna ha dem i Sverige förens till våren.. Inga vinterdojor inte..

Tog tunnelbanan ner till Westminister(?) och kollade in Big Ben och The millenium wheel, och vandrade längst kanalen och lekte turist. För att sedan ta mig upp på Piccadilly Circus. Hade velat åka förbi Slottet, men hade ingen aning om vilken hållplats det skulle ligga vid och jag kunde inte hitta någon turistinformation heller.
Efter 5 timmars konstant vandrande så åkte jag tillbaka till Paddington där mitt tåg skulle gå ifrån. Fast innan jag satte mig på tåget så satte jag mig en stund på Starbucks för att varva ner med en Gingerbread Latte. Riktigt god, fast den smakade dock inte så mycket gingerbread men men..

Sen vart den hem till Reading för att bli upphämtad på stationen av pappa för att åka hem och byta om. För att gå ner på staden till resturangen där vi skulle möta pappas gamla skolkamrat. De hade inte träffats på ca 25 år typ? Men det kändes inte som om det var så.. Utan dom var riktigt trevliga människor och enkla att prata med. Pappa och Andy satt där och pratade på om gamla minnen från skolan och hade sig. Riktigt kul att sitta och lyssna på. :)


1.Big  Ben
2. Min pannkaka med nutella och äpplen
3. När bild på Big Ben  


Kommentera här;
Postat av: Jessica

Loondon <3

2008-12-27 @ 09:52:23
Blogg: http://msjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0