Början

Jag har bloggat i över 2 år snart faktist, mer i perioder och mindre i andra.
Men jag har aldrig någonsin tagit bort ett inlägg. Men efter att ha läst Anna's blogg, då slog det mig. Mycket av det som fanns var jobbigt.. det var saker jag inte ville ha kvar. Saker som jag glömt bort, men genom att kolla tillbaka i bloggen kommit ihåg dom igen.
Så nu nyss bestämde jag mig för att dom minnen som vill finnas kvar finns kvar i mitt huvud. Jag ska inte behöva gå tillbaka i min blogg för att minnas saker. Saker bleknar med tiden. Det gör det alltid. Men vissa saker stannar och det är det jag vill ska stanna inte saker som jag måste läsa mig till för att komma ihåg.
Ibland dycker något avlägset minne upp som man glömde för hundra år sedan, men det får komma fram då. Det ska inte behövas någon hjälp på traven. Utan jag ska minnas det för mig själv.

Känner mig rätt stark just nu, för jag har släppt dom två senaste åren. Det är inte det lättaste, inte när jag hela tiden velat leva kvar i det som varit bra även fast i det stora hela så har det skitit sig.
Nu ska jag bara blicka framåt, minnen finns kvar både roliga och tråkiga. Men viktigaste är att jag ser framåt och gör det bästa av situationen från och med nu. För det är bara det som händer nu jag kan styra. Det som hände då är redan förbi och fastklistrat i historien.

Så det här är den nya Sussie, Sussie med blicken framåt!

Kommentera här;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0